Výlety

Krkonoše 2019 – Den č. 5: Bílá Skála a vynikající dlabanec na Turnovské chatě

A to jste věděli, že na Turnovské chatě tak dobře vaří? Že ne? Tak vstávat a vyrážíme!

Nejinak tomu bylo v našem týmu. Ráno jsme se dobře nasnídali, stihli ještě trochu odpočívat na sluníčku, do toho dobrá kávička a s příchodem poledne jsme nasedli do aut a jako dlouhá karavana jsme se vydali na výlet! Miluju ten pocit, když se sejdeme ve velkém a vyrážíme společně!

Vedl nás strejda Martin. Z Rokytnice nad Jizerou jsme vyrazili klikatou silnicí směrem na Sklenařice, a pak už jen rovnou do Rejdic. Cesta do Rejdic byla něco úžasného. Nejen, že jsme navštívili Krkonoše, ale tentokrát jsme překonali i hranici CHKO Jizerské hory. A toto se opakovala ještě několikrát. Za chvíli už jsme odbočovali v obci Příchovice a směřovali to na parkoviště u restaurace Hvězda. Mimochodem je zde placené parkoviště, takže o místo k parkování nebyla nouze!

Byli jsme tady všichni! Jarda, Dušana, Štěpánka, Tonda, Jájulka, Kajča, Mája, Pavlajs, Evča, strejda Martin a moje maličkost. V této sestavě jsme se vydali na cestu! Zelená turistická značka byla jasná volba. Nohy nás nesly s naprostou lehkostí, všichni byli plní dojmů. Skupina se nám rozdělila na dvě části. Pánové a dámy. Proti tomuto se nedalo jakkoli protestovat. My chlapi jsme vedly důležitou debatu na téma moderních technologií. Někdy si říkám, že není úplně nejlepší vědět, o čem to ty ženy hovoří! (tuto pasáž jsem psal s huronským smíchem, a hodně jsem se u toho šklebil).

Ještě chvíli jsme pokračovali Jizerskými horami, a stačila jedno malé rozcestí, na kterém jsme přestoupili z Rovné cesty na vyšlapanou lesní cestu, která již nebyla značená, a rázem jsme se opět ocitli v Krkonoších!

Bílá skála již byla na dohled, nicméně přímo před cílem došlo k nejhoršímu. Většina osazenstva se rozhodla, že se pustí do borůvek. Ty totiž byly úplně všude. Sbírali jsme je jen tak na chuť. Ani nevím jak, a najednou se z toho stala akce „Sbírám, sbíráš, sbíráme!“ a už sbírala celá rodina. Nakonec toho bylo pár litrů v bandaskách. Někteří dokonce nasbírali celou PET lahev, kterou radši na fleku vypili.

Kdo neměl fialové ruce od sběru, nebyl náš! Dejv s Jardou se vymykali kontrole! Postávali kolem a sledovali celé to dění. Nakonec všichni dostali rozum, a aby nepropásli cíl naší cesty, tak jsme se zdárně vydali na posledních pár metrů cesty k cíli.

Najednou se před námi otevřel horizont a mohli jsme tu krásu všichni vidět! Stáli jsme ve výšce 964 m. n. m. a dýchali ten úžasný vzduch, vnímali tu nádheru přírody a okolní krajiny. Viděli jsme na celé Krkonoše a velkou část Jizerek. Ten pocit stál za to. Strejda Martin ještě stihnul několik fotek, dokonce nebezpečně usedl pod obrovský dřevěný kříž, který tady byl! Epické místo a úžasné tajemno, k tomu připočítejte ještě úžasnou partu lidí a prostě víte, že tyto okamžiky se znovu neopakují! Jsou jen jednou za život, i kdybyste se sem vrátili ještě milionkrát! Stejné už to nikdy nebude!

Všichni byli spokojení. Nikomu nic nescházelo. Ženy se chvíli pokochaly a neuvěříte! Už zase braly do rukou bandasky a ani teď si nedaly říct a už zase sbíraly borůvky. Měl jsem pocit, že kdyby byly šišky k jídlu, budou sbírat i šišky (opět píšu tuto pasáž se velkým smíchem na tváři, proto neberte úplně moje myšlenky doslova). Jako každý chlap i já uznávám, že bez žen, by ten život stál za starou bačkoru.

Z Bílé skály jsme se vydali po dobré hodině. Nemohli jsme se nabažit výhledem, a než nasbíráte ty správné záběry, to také chvíli trvá. Když bylo vše dokonáno, zvedli jsme kotvy a vyrazili zpět k autům. Jako správné cestovatele, i nás popadl hlad! Zastavili jsme se proto na Turnovské chatě, která se nachází kousek od parkoviště. Vešli jsme dovnitř a naprosto nás dostala „free“ atmosféra, která zde vládla! Personál příjemný, a samotná chata? Skvost! Dokonalé prostředí poskládané z historie, kterou většina z nás znala.

Chata prostě píše svou polohou, svým významem velký příběh už 100 let. V příštím roce (2020) oslaví tato chata rovných 100 let své existence! A je to moc dobře! A kromě historického významu chci vyzdvihnout, že zde naprosto famózně vaří, obslouží vás i před zavíračkou a ještě si u toho klidně můžete prolistovat nějakou z umístěných knih u každého stolu, ve kterých se můžete rovněž dozvědět spoustu nového o tomto místě. A to jste věděli, že se na tomto místě natáčela detektivka Případ pro lyžaře!

Myslím, že slov už bylo hodně! My se dobře nasytili, a vybaveni dobrou náladou jsme odsud odcházeli naprosto nadšeni. Snad se sem ještě jednou vrátíme! Stále nás hnala myšlenka, že dovolená ještě nekončí!

Autor článku
David

V životě nikdy nezůstávejte dlouho stát. Život rozhodně není nuda! Naopak! Je to ta největší příležitost, jakou v životě dostáváme! Žijte dneškem! Cestujte!